052-8629692
 
 
 
technology
 
 
 
 
 
 
 Logo
 
 
ייעוץ לשירות קשוב
 
יפעת ברעם
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

תנו שירות טוב לעובדים

 
כשאתם חושבים על שירות, האם גם המחשבה הראשונה שעולה לכם בראש היא על שירות לקוחות? אתם לא לבד...

נכון ששירות הוא קודם כל ללקוחות שלנו, אבל שירות לקוחות טוב חייב להתחיל בשירות טוב ושימור העובדים שלכם.

שימור עובדים עשוי להיתפס כהוצאה, אבל הוא ללא ספק חלק חשוב מהעלאת הרווחיות של כל עסק. במסגרת הייעוץ שאני נותנת לחברות ועסקים, אני נתקלת כמעט בכל שבוע במנהלים שמתעלמים מצרכי העובדים שלהם, החל מהצורך בהערכה, במילה טובה ובגיבוי, דרך הצורך בתנאים פיזיים מתאימים, מתן אפשרות יציאה לחופש ועד לצורך בשכר הוגן וראוי.

אני נתקלת לא פעם בעובדים שנאלצים לשקר ולזייף מחלות כדי לקבל חופש שהם זקוקים לו, ושלא יקבלו בדרך אחרת. הרי ברור שעדיף היה לו למעביד לאשר את החופשה הזו ולהיערך אליה מבעוד מועד, כדי לא לפגוע בתפקוד העסק. עובד שיודע שתמיד ייענה בשלילה כשיבקש להיעדר מהעבודה לומד שעליו "להיות חולה" בכל פעם שהוא זקוק ליום חופש, וכך המעביד מופתע בכל פעם מחדש בגלל עובדים "חולים" שגורמים למערכת שלא לתפקד במיטבה ופוגעים בשירות ללקוחות.

עובד החוטף צעקות מהמעביד ללא הפסקה, קרוב לוודאי שלא יתאמץ יותר מידי לתת שירות יוצא מגדר הרגיל ללקוחות. עובד מתוסכל וממורמר יתקשה לתת שירות יוצא מגדר הרגיל, במיוחד אם הוא יודע שלא יקבל גיבוי מהממונים עליו.

ולעומת זאת אותם מעבידים המקפידים לטפח את העובדים שלהם, מקפידים לשבח עובדים שעושים את עבודתם היטב, לפנק מדי פעם בשי ליום ההולדת, לחג או כאות הוקרה על מאמץ, מארגנים ימי גיבוש לצוות ונענים לבקשות העובדים, זוכים לעובדים נאמנים יותר ומסורים יותר למקום העבודה.

שירות לקוחות טוב מתחיל בשירות קשוב לעובדים שלכם. לעובד מרוצה קל יותר לתת שירות מעולה.

כשאתם נותנים שירות טוב לעובדים, אתם משמשים להם דוגמא לשירות הטוב שאתם מצפים מהם לתת ללקוחות, ולהיפך. לכן, שיפור השירות ושימור העובדים חשוב שיהיה בראש סדר העדיפויות שלכם, אם שירות הלקוחות שלכם חשוב לכם.