6 שאלות שתשאלו את עצמכם לפני קיצוץ בתקציב שימור לקוחות

333-300x187
ההשקעה בתקציב השיווק של עסק באה הרבה פעמים על חשבון התקציב המוקצה לשירות ושימור לקוחות. תקציב השיווק מביא באופן ישיר להכנסת מזומנים לתזרים העסקי, ולכן, אפילו באופן פסיכולוגי, ההשקעה בשיווק נראית משתלמת וכדאית יותר מההשקעה בשירות ושימור לקוחות.

לפני שאתם מקצצים בתקציב שימור הלקוחות, כדאי לעשות חושבים:

  1. שווי הלקוח: מה הערך האמיתי של כל לקוח, ואיזה הפסד יגרם לכם מנטישתו?
  2. כשלקוח נוטש – כמה עוד לקוחות עשויים להצטרף אליו, ואיזה נזק כלכלי זה עלול לגרום?
  3. על איזה לקוחות אינכם מוכנים לוותר?
  4. מה העלות הממוצעת של השגת לקוח חדש?
  5. מה שיעור הנזק הכספי שיגרם כתוצאה מלקוחות ממורמרים השוטחים תלונות באזני כל מי שמוכן לשמוע?
  6. כמה אתם משקיעים במכירה ללקוח חדש (כסף, אנרגיה ומשאבים נוספים) , לעומת ההשקעה הנדרשת במכירה ללקוח ותיק ?

בואו נאמר שהשנה העסק שלכם גלגל מליון ₪, ו - 500 לקוחות רכשו מוצרים או שירותים. זאת אומרת שהשווי הממוצע של כל לקוח שלך הוא 2000 ₪. כמו בכל עסק, סביר ש80% מההכנסות נעשו ע”י 20% מהלקוחות, ועדיין, כשאתה מאבד לקוח, גם אם מדובר בלקוח קטן, הנזק העקיף עלול להיות איבוד של לקוח גדול (בגלל השם הרע שאותו לקוח קטן עלול להפיץ לך, לעולם אינך יודע מי מהלקוחות הקטנים מקורב למי מהלקוחות הגדולים וכו').

כשמבינים כי כל לקוח נוטש פירושו אובדן הכנסה ממוצע של X ₪ לעסק שלך,ניתן לעשות חשבון מושכל ולהחליט כמה שווה להשקיע בשימור לקוחות וכמה בשיווק.