5 סיבות למה לתת שירות טוב לספקים

כשאני שואלת את המשתתפים בהרצאות ובסדנאות שאני מעבירה למי הם אמורים לתת שירות, התשובה, כמעט תמיד, מדברת על לקוחות. כמעט אף פעם הספקים אינם מוזכרים בין אלה שאנו אמורים לתת להם שירות מצוין.

אז בואו ואתן לכם 5 סיבות למה כדאי לכם לתת לספקים (ובין הספקים אני מתכוונת גם לבעל הבית, ליועץ העסקי, לרואה החשבון, לבעל המכולת ולמוכר הציוד המשרדי).

  1. אם תתנו שירות טוב לספקים שלכם, יש סיכוי טוב שכאשר תצטרכו עזרה מהם כדי לתת שירות טוב ללקוח שלכם,הם יעשו זאת בשבילכם. הספקים שלכם אמורים להוות את הגב שלכם, לסייע לכם בזמן הצורך ולעמוד לצדכם בזמן משבר. חישבו על חנות שנתקעה ברגע האחרון בלי מוצר חשוב עבור לקוח, עסק שצריך בדחיפות משלוח של קפה ועוגיות מהמכולת לפני ישיבה עם לקוחות, חברה שצריכה מרואה החשבון או עורך הדין מסמך דחוף או מטפל סיני שנשאר ללא מחטים לטיפול – מה הסיכוי שיתאמצו בשבילם אם כאשר המצב הפוך, למשל כאשר מגיע מועד התשלום, הם מתחמקים מהספק ואינם עונים לטלפונים ממנו?
  2. שירות טוב לספקים שלכם מגדיל את הסיכוי שתצליחו לקבל מחירים טובים יותר. כשאתם מקיימים מערכת יחסים חברית עם הספקים שלכם, או אם אתם עומדים לצידם בזמן משבר, קיים סיכוי סביר שהמחירים שתקבלו מהם יהיו טובים יותר מהמחירים שיקבלו לקוחות אחרים. בחברה קטנה לה יעצתי לאחרונה התקשר בעל הנכס וביקש מבעל החברה להקדים באופן חריג את תשלום שכר הדירה בגלל מצוקה תזרימית אליה נקלע. בעל החברה רשם מיד צ'ק לטובת בעל הנכס והעביר לו את התשלום שבועיים לפני המועד. כשהגיע מועד חידוש החוזה, אף שמחיר השכירות היה אמור לעלות על פי ההסכם, הלקוח שלי ביקש מבעל הנכס להשאיר את המחיר כפי שהיה, ובעל הנכס אכן הסכים להשאיר את המחיר למשך שנה נוספת. אז האם השתלם לו, לאותו בעל חברה, ללכת לקראת בעל הנכס ולהקדים את התשלום, אף שלא היה חייב לעשות זאת? ברור שכן…
  3. אתם מגדילים את הסיכוי לקבל הפניות מהספקים. הספקים שלנו הם מקור פוטנציאלי להפניות טובות, מאחר והם מכירים אותנו כבעלי מקצוע, ובהרבה מקרים הם מקושרים אל לקוחות פוטנציאלים שלנו. אם אנחנו מפתחים איתם מערכת יחסים חברית , אם אנחנו נותנים להם דוגמא על המקצועיות והשירותיות שלנו, הם ישמחו להפנות אלינו לקוחות.
  4. תרבות ארגונית, גם בעסק של עובד אחד, ובוודאי כשמדובר בעסק של עובדים רבים, אינה יכולה להשתנות בהתאם לאפיון האדם הנמצא מולנו. כאשר אתם רוצים לאמץ תרבות ארגונית שירותית, אינכם יכולים לנהוג באדיבות ונחמדות רק כשאתם מול הלקוחות, ולשנות את ההתנהגות כאשר אתם ניצבים מול ספק. אם יש לכם עובדים, אתם אמורים להקנות להם את הערכים היוצרים את התרבות הארגונית שלכם. אם חשוב לכם שהעובדים שלכם יתנו שירות טוב, עליהם להבין שהם חייבים לעשות זאת תמיד, מול כל אחד ובכל תנאי, ולא רק כאשר מדובר בלקוח משלם. יותר מכך, במקרים רבים ההתנהלות שלכם מול הספקים מתרחשת כאשר הלקוחות שלכם, או לקוחות פוטנציאלים, נמצאים בסביבה. מה יחשוב עליכם לקוח השומע את הפקידה צועקת על ספק שלא הגיע בזמן? האם הוא ירגיש באווירה הנינוחה והשירותית שכל כך חשוב לכם להקנות ללקוחות?
  5. נורא טריוויאלי, אבל זה פשוט נעים ונחמד יותר לעבוד במערכת יחסים חברית. כולנו נהנים יותר לעשות עסקים באווירה נחמדה, ולכן, כשאנחנו נותנים שירות מחוייך גם לספקים שלנו, זה פשוט כיף ונעים יותר גם להם, אך בוודאי גם לנו.
זכרו שכמו שאתם מפטרים מדי פעם לקוחות שגוזלים מכם אנרגיה, גם הספקים שלכם עושים את זה. זה לא נעים לגלות שנשארתם בלי ספק חשוב רק מפני שהצלחתם להתיש אותו בדרישות, בחוסר שביעות רצון מתמיד ובחוסר נכונות ללכת לקראתו.

אז בפעם הבאה כשאתם מציעים לספק שלכם לרדת למטה כדי לקחת סחורה על מנת שלא יצטרך לחפש חניה, תזכרו שאתם אמנם נותנים לו שירות טוב, אבל בעצם עוזרים לו לעזור לכם…