איך כרטיס דיינרס קשור לשימור לקוחות

אני נמנית על אלה המחזיקים ברשותם כרטיס אשראי של דיינרס. ולמרות שיש ברשותי גם כרטיסי אשראי אחרים, תמיד אעדיף להשתמש בכרטיס הדיינרס, בגלל יחס המרת הנקודות על כל קניה. שימוש בכרטיס זה דווקא פשוט מאפשר לי לקבל במהירות רבה יותר כרטיסי בונוס באל על, סיבה מספיק טובה עבורי לשלוף את הכרטיס הזה דווקא בכל קניה.

אבל מנגד, בעלי העסקים הם הרי אלה המממנים את המתנות האלה שהלקוחות מקבלים. אם אתם סולקים כרטיסי אשראי, אתם ודאי יודעים כי עמלות הסליקה של כרטיסי דיינרס ואמריקן אקספרס גבוהות יותר מעמלות הסליקה של כרטיסים אחרים.
ולכן, בעלי עסקים רבים בוחרים שלא לכבד אצלם בעסק את כרטיסי האשראי האלה.
ואיך כל זה קשור לשימור לקוחות?
קרה לי לא אחת שבבואי לשלם עבור מוצרים התבקשתי לשלם בכרטיס אחר ולא בכרטיס הדיינרס. מאחר ויש ברשותי כרטיס נוסף, אין לי בעיה לעשות זאת, אבל, כאשר אצטרך לקנות שוב את אותו המוצר או השירות, ויעמדו בפני מספר אפשרויות היכן לעשות זאת, אעדיף תמיד את המקום שמכבד את הכרטיס בו אני מעדיפה להשתמש.
ואני כמובן לא לבד, אני אישית מכירה אנשים שברשותם רק כרטיס מסוג דיינרס, ומכירה מספר אנשים שפשוט לא יקנו במקום שאינו מכבד את הכרטיס.
אז אם הצלחתי לשכנע אתכם שבסירוב לקבל כרטיסי דיינרס ואמריקן אקספרס אתם בעצם מוותרים על לקוחות (ובחיי שאין לי מניות באף אחת מהחברות האלה…), בואו ונראה מה אתם בעצם מרוויחים, בזמן שאתם מפסידים לקוח…
אם סירבתם לקבל את אחד מכרטיסי האשראי האלה כשמדובר בעסקה בת 100 ₪, והצלחתם לגרום ללקוח לשלם בכרטיס אחר, הרי שהרווחתם משהו כמו שקל אחד (כי התשלום לחברות האשראי עבור הכרטיסים היקרים גבוה בכאחוז אחד). ואם מדובר בעסקה בת 1000 ₪, הרי שהרווחתם כ 10 ₪. אז נכון שבקניה של 5000 ₪ מדובר בהפרש של 50 ₪, אבל דווקא בקניות הגדולות, בהן ניתן לצבור נקודות רבות, הלקוח יעדיף לחפש בית עסק המכבד את הכרטיס המועדף עליו.
ולכן, גם כשמדובר ברכישות בסכומים גבוהים, לא שווה לכם להשקיע כמה עשרות שקלים כדי לגרום ללקוח לקנות אצלכם באלפי שקלים?
לא חבל לוותר על לקוח בגלל אחוז אחד של העסקה??