איך אפשר להעלות מחירים?

בעידן הנוכחי, כאשר כמעט כל חברה ועסק מתמודדים עם תחרות רבה, נשאלת השאלה איך אפשר להעלות מחירים מבלי לאבד את הלקוחות לטובת המתחרים. או שמא נגזר עלינו להמשיך ולמכור במחיר שלעיתים הופך להיות בלתי משתלם ולא כדאי עבורנו?
גם בשוק תחרותי, מסתבר שלקוחות רבים מוכנים לשלם מחיר יקר יותר עבור אותו המוצר בדיוק, ולא נוהרים דווקא למקום הזול ביותר בו ניתן להשיגו.

מדוע זה קורה?
במחקרים הוכח כי לקוחות מרוצים מוכנים לשלם יותר.
גם כאשר ניתן למצוא אלטרנטיבות זולות יותר, לקוח מרוצה לא ימהר לנטוש חברה או עסק שהעניקו לו שירות מצוין ועשו עבורו מעבר לציפיותיו. נמצא גם כי לקוחות מרוצים מאד יהיו נאמנים עד פי 6 יותר מסתם לקוחות מרוצים.
ולכן, אם אתם רוצים להעלות מחירים מבלי לאבד את הלקוחות שלכם, עליכם לדאוג תחילה להפוך את הלקוחות למרוצים מאד. תוכלו לעשות זאת על ידי שירות יוצא דופן שתעניקו, יחס חם ומיוחד, התעניינות אישית בלקוח, אכפתיות ועוד. לקוחות שזכו לשירות ויחס מיוחדים יהיו, קרוב לוודאי, שבעי רצון, יהיו מוכנים לשלם יותר ויסכימו לספוג גם עליות מחיר קלות.
ומהצד השני, לקוחות אדישים, כאלה שקונים אצלכם מתוך הרגל או נוחות אך לא חשים אהדה מיוחדת דווקא אליכם ואינם שבעי רצון במיוחד, לקוחות כאלה עלולים לחפש אלטרנטיבה זולה יותר ברגע שתעלו את המחיר אליו הורגלו.
לפיכך, ככל שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים יותר, כך תוכלו לצלוח העלאת מחירים במינימום נטישה.
ואגב, אל תנסו לנחש או לשער מה מידת שביעות רצון הלקוחות שלכם. תוכלו לדעת זאת רק אחרי שתבצעו סקר שביעות רצון או משוב לקוחות שייתן לכם תמונה אמיתית וברורה.
אני לרשותכם לשאלות נוספות, לייעוץ ולביצוע משוב לקוחות.